8 stycznia 2003

Sport

Zakończenie sezonu żeglarskiego 2002

9 listopada w Piwnicy Artystycznej Katakumby w Radomiu Lekarski Klub Żeglarski „Bocianie Gniazdo” zorganizował uroczyste zakończenie sezonu żeglarskiego 2002 r. połączone z przypadającymi właśnie drugimi urodzinami Klubu.

Wieczór był pełen atrakcji. Uświetnił go koncert klubowego Zespołu Szanty Klasycznej i Pieśni Kubryku „Kliper” oraz występ zespołu „BRA-DE-LI”. Patronat medialny nad imprezą sprawowała Telewizja „DAMI”.
Swoją obecnością zaszczycili nas: prezes Naczelnej Rady Lekarskiej – doktor Konstanty Radziwiłł (sternik jachtowy oraz ratownik wodny), sekretarz NRL – doktor Krzysztof Makuch, prezes Okręgowej Rady Lekarskiej – doktor Andrzej Włodarczyk, prezes Delegatury Radomskiej OIL w Warszawie – doktor Tadeusz Kalbarczyk, przewodniczący Komisji Kultury, Sportu i Turystyki OIL w Warszawie – doktor Mieczysław Szatanek, dyrektor Oddziału Radomskiego TUiR WARTA – Wiesława Stępień, prezes Radomskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego – Andrzej Sokołowski, dyrektor Banku BISE, I Oddziału w Radomiu – Zbigniew Bartosiak, dyrektor Szpitala Ginekologicznego w Warszawie – doktor Krzysztof Romanowski, przedstawiciel firmy Gedeon Richter Ltd. – Piotr Proniewicz, dyrektor ING Banku Śląskiego, prezes WKS „Czarni Radom”, dyrektor hipermarketu E. LECLERC z Radomia, prezes Stowarzyszenia BRA-DE-LI, wiceprezes firmy COPY CON, tegoroczni wicemistrzowie Polski Klasy 420, ratownicy z pływalni „ORKA” oraz liczna grupa lekarzy – członków naszego Klubu wraz z rodzinami. Szczególnie gorąco witaliśmy przybyłego na nasze zaproszenie przedstawiciela grona profesorskiego – prof. dr. hab. n. med. Witolda Tomkowskiego z Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc z Warszawy wraz z małżonką Elżbietą i córką Ewą.
Jak widać, szacowni goście dopisali. W komplecie stawili się członkowie i sympatycy Klubu. W ten sobotni wieczór wspólnie bawiło się ponad 250 miłośników żeglarstwa.
W trakcie spotkania zasłużonym działaczom Klubu wręczyliśmy dyplomy i nagrody za propagowanie żeglarstwa wśród lekarzy i młodzieży oraz pracę, dzięki której Klub wciąż może się rozwijać. Podziękowaliśmy naszym sponsorom, rozdaliśmy uzyskane w sezonie 2002 r. patenty żeglarzy i sterników, skosztowaliśmy pysznego tortu urodzinowego i przez kilka godzin bawiliśmy się przy piosenkach żeglarskich. Świetnie przygotowana prezentacja multimedialna była okazją do przypomnienia wakacyjnych przygód. Obejrzeliśmy zdjęcia z Lekarskiego Rejsu Rodzinnego, „Obozu Życia 2002”, kursu szkoleniowego na stopień żeglarza jachtowego dla lekarzy i ich dzieci, II Mistrzostw Polski Lekarzy i Farmaceutów w klasie Omega – Ostróda, wspaniałego, pełnomorskiego rejsu po Adriatyku oraz rejsu „Pożegnanie Lata”.
Dzięki obecności miłych i sympatycznych gości oraz szczególnej atmosferze lokalu wszyscy bawili się dobrze do późnych godzin nocnych. Brak miejsca sprzyjał innowacyjności – tańce na krzesłach i stołach były ciekawym urozmaiceniem wieczoru.
Odśpiewano oczywiście „Sto lat” z okazji drugich urodzin Klubu. Były brawa, wiele ciepłych słów uznania, zachęta do dalszej działalności.
Były podziękowania i piękne dedykacje umieszczone w Klubowej Kronice przez przybyłych gości, wspaniała róża z życzeniami od ROZŻ – wszystko to sprawiło, że organizatorzy czuli się wspaniale.
Jeszcze raz bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy w tym dniu bawili się razem z nami, oraz WIELKIE DZIĘKI wszystkim, którzy pomogli w organizacji tej imprezy.
Cóż tu się rozpisywać, ci, którzy byli, wiedzą, jak było, inni niech żałują i…. niech nie zapomną stawić się na kolejnej imprezie – tym razem otwierającej sezon 2003.
Wszystkich chętnych zapraszamy do czynnego udziału w życiu klubu. Dołączcie do nas, bawcie się i pływajcie razem z nami. Popłyńmy razem w piękną, żeglarską przyszłość….

Z żeglarskim pozdrowieniem AHOJ!

Zarząd i Rada
Lekarskiego Klubu Żeglarskiego
„Bocianie Gniazdo”

W następnym numerze „Pulsu” opublikujemy harmonogram imprez LKŻ „Bocianie Gniazdo” na rok 2003.

Spływ Krutynią

Praca lekarza to ciągłe skupienie, stres, nieprzespane noce. Tym ważniejszy jest odpowiedni wypoczynek. Dlatego grupa lekarzy związanych ze szpitalem w Kozienicach założyła Lekarski Klub Turystyki Pieszej „Pro Mile”. Wspierani przez Izby Lekarskie organizowaliśmy liczne rajdy piesze oraz rowerowe.
Po raz pierwszy jednak zorganizowaliśmy spływ kajakowy. Za cel obraliśmy jedną z najbardziej malowniczych polskich rzek – Krutynię.

7 września 2002 r. skoro świt wyruszyliśmy ponadtrzydziestoosobową grupą do Bieniek, skąd rozpoczęliśmy naszą wodną przygodę. Pogodę mieliśmy wymarzoną, było ciepło i słonecznie. Pierwszego dnia pokonaliśmy ok. 20 km, podziwiając tajemnicze, urokliwe brzegi Krutyni.
Korzystając ze sprzyjającej aury kąpaliśmy się w mijanych jeziorkach. Późnym popołudniem pomysłodawca, główny organizator i Komandor Spływu, Marcin Pierzchała, dał znak – jesteśmy w miejscu noclegu. Wylądowaliśmy w Ośrodku PTTK w Babiętach. Po zakwaterowaniu się w domkach campingowych i zjedzeniu tradycyjnego bigosu, nie zwlekając, rozpaliliśmy ognisko. Przy nim spędziliśmy resztę wieczoru i większą część nocy, na przemian śpiewając i gawędząc.
Następnego dnia rano, niekoniecznie wyspani, ale zrelaksowani i pełni entuzjazmu zwodowaliśmy nasze kajaki. Pogoda nadal była łaskawa, choć było nieco chłodniej. Żwawo wiosłując, osiągnęliśmy cel naszego spływu – Spychowo.
Z żalem wsiadaliśmy do autokaru, który zabierał nas do domu. Obiecaliśmy sobie, że wrócimy tu na dłużej.

Artur Nowakowski

Lekarski tenis ziemny w 2002 roku

Od kilku lat lekarze – tenisiści zrzeszeni są w Ogólnopolskim Związku Tenisa Ziemnego Lekarzy, zarejestrowanym w Polskim Związku Tenisowym. Prezesem i niestrudzonym organizatorem turniejów tenisowych jest dr Zbigniew Frenszkowski z Olsztyna.

W tym roku odbyły się turnieje: w Łodzi – na kortach MKT, w Krakowie – na kortach Wawelu, halowe mistrzostwa Polski w Stalowej Woli i mistrzostwa Polski w Bytomiu – na kortach KS Górnik. Turnieje te cieszą się dużym powodzeniem i uczestniczy w nich zawsze kilkudziesięciu lekarzy płci obojga. Rozgrywane są w grupach wiekowych w grach pojedynczych, podwójnych i mikstach. Oprócz dobrej organizacji turnieje wyróżniają się niepowtarzalną atmosferą, towarzyszą im spotkania przy ognisku, grillu, w miłym koleżeńskim gronie. Rywalizacja na kortach w poszczególnych grupach wiekowych jest bardzo zacięta. Zwycięzcy nagradzani są pucharami, medalami pamiątkowymi i drobnymi upominkami od sponsorów wspomagających organizatorów.
Niżej podpisana (OIL w Warszawie) zdobyła w tym roku mistrzostwo Polski na kortach odrytych i halowych, była też zwyciężczynią w pozostałych turniejach.
Liczna grupa polskich lekarzy uczestniczyła również w XXXII Mistrzostwach Świata Tenisa Ziemnego Lekarzy, które odbyły się w Karlowych Warach, na dwudziestu pięknie położonych kortach – ukrytych wśród zieleni i gór. W mistrzostwach uczestniczyli lekarze z wielu krajów Europy oraz z Japonii, Indonezji, USA. Polska ekipa zanotowała kilka sukcesów, zdobywając tytuły wicemistrzowskie i miejsca na podium. Mnie dane było również osiągnąć sukces
– zdobyłam wicemistrzostwo świata
w grze pojedynczej w swej kategorii wiekowej. W drodze do finału pokonałam zawodniczki z Włoch, Japonii
i Czech. W finale, po zaciętej i emocjonującej grze, uległam w trzech setach 6:1, 4:6, 4:6 zawodniczce z Niemiec.

Piszę ten artykuł, mając nadzieję, że zachęcę Kolegów i Koleżanki Lekarzy
z naszej Izby do gry w tenisa i uczestnictwa w następnych turniejach. Zachęcając do gry, składam wszystkim Kolegom i Koleżankom życzenia pomyślności i zdrowia w Nowym Roku.