16 czerwca 2015

Firmy farmaceutyczne sponsorują kursy dla aptekarzy

Jak to działa? Uprawnienia do przeprowadzania szkoleń mają tylko wybrane uczelnie, które wchodzą we współpracę z firmami. Koncerny w ten sposób docierają do klientów, uczelnie mają pieniądze od uczestników kursu, a farmaceuci – punkty, które zbierają w ramach szkoleń.

Organizatorzy przekonują, że dzięki temu nie płacą oni za obowiązkowe szkolenia. Uczestnicy narzekają, że nauce towarzyszą reklamy leków.

Problemem są nie tylko niezgodne z wytycznymi CMKP tematy szkoleń, ale też czas wykładów: wynosi ok. 20–30 min. – Zgodnie z przepisami farmaceuci otrzymują jeden punkt za wykłady trwający co najmniej 45 minut, a jego treść jest zgodna z tematami opublikowanymi przez CMKP – mówi GP dr Zbigniew Węgrzyn z Centrum.

Czy resort zdrowia pokryje koszt szkoleń, aby nie dochodziło więcej do nieprawidłowości?

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu DGP.

kj

Forum dyskusyjne - napisz komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Archiwum