5 listopada 2020

Eksperci: Pacjenci zagubieni w systemie

System przestał być pacjentocentryczny, a stał się covidocentryczny – podkreślali uczestnicy debaty „PACJENT W PANDEMII – co zostało z idei pacjentocentryzmu?”. W dodatku w wyniku chaosu i dezinformacji pogorszyły się relacje lekarz – pacjent. Tymczasem, zdaniem uczestników debaty, niczego tak bardzo nie potrzebujemy teraz, jak zaufania i współpracy.

Dr Łukasz Jankowski, prezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Warszawie przyznał, że pandemia wymusiła upowszechnienie teleporad. Dodał, że duża grupa pacjentów jest z nich zadowolona, bo nie muszą jechać do przychodni, stać w kolejce. – Część traktuje teleporadę jak zakupy w supermarkecie: „ja tylko po receptę, zwolnienie, antybiotyk”. To nie poprawia relacji lekarz – pacjent. Teleporada jest rozwiązaniem bardzo dobrym w niektórych sytuacjach, ale w większości chcielibyśmy mieć kontakt z pacjentem bezpośrednio. Dziś wszyscy mamy pewne deficyty, jeśli chodzi o kontakt z drugim człowiekiem. Osobista rozmowa zwiększa zaufanie do lekarza. Wiemy, że jeśli poświęcimy pacjentowi więcej czasu, wytłumaczymy, co będzie dalej i jak brać leki, chory będzie lepiej stosował się do naszych zaleceńpowiedział.

Źródło.

Forum dyskusyjne - napisz komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Archiwum