18 lutego 2019

Internetowi giganci utrudnią życie antyszczepionkowcom

Media społecznościowe odegrały ważną rolę w formowaniu się i umacnianiu ruchów przeciwnych obowiązkowym szczepieniom. Teraz właściciele platform takich jak Facebook, Instagram czy Youtube zapowiadają podjęcie kroków, które mają zmniejszyć zasięg i siłę przebicia antyszczepionkowców.

Amerykańscy politycy zdrowotni zwrócili się do firm Facebook i Google z apelem o pomoc w walce z zalewem nierzetelnych informacji o rzekomej szkodliwości szczepień ochronnych. List do szefów internetowych gigantów wysłał w połowie lutego kongresmen Partii Demokratycznej – Adam Schiff.

Facebook bardzo szybko odpowiedział na list polityka, ujawniając, że rozważa możliwość wprowadzenia zmian w algorytmach, które zmniejszą prawdopodobieństwo pojawienia się antyszczepionkowych treści w wynikach wyszukiwania oraz w przedstawianych użytkownikom rekomendacjach grup, do których powinni się przyłączyć. Firma Google podjęła podobne kroki jeszcze przez apelem z Kapitolu. W styczniu, w należącym do niej serwisie YouTube, zaczęto wprowadzać zmiany w zautomatyzowanym systemie rekomendacji filmów, który był wcześniej krytykowany za promowanie dezinformacji, w tym materiałów mówiących o „cudownych lekach” na ciężkie choroby.

Więcej.

Forum dyskusyjne - napisz komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Archiwum