18 stycznia 2020

Lekarz w social mediach: szansa na olbrzymie zasięgi, ale i ryzyko wpadki

Lekarze coraz chętniej udzielają się w mediach społecznościowych – w charakterze ekspertów, ambasadorów własnych praktyk/klinik, propagatorów szczepień, zdrowego stylu życia czy w końcu jako lekarze związkowcy, ideowcy. Wykorzystanie potencjału social mediów wymaga jednak znajomości zasad komunikacji – często zupełnie innych od tych funkcjonujących w realnych gabinetach.

„Grzegorz Wrona, Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej NRL przypomina, że lekarze uczestniczący w dyskusji publicznej muszą pamiętać o lekarskiej tajemnicy, zakazie publicznej dyskredytacji innego lekarza, zakazie reklamy produktów leczniczych oraz wykorzystywania wizerunku własnego – lekarza – w celu reklamowania (lokowania produktu).

Wrona uważa, że granica pomiędzy reklamowaniem a informacją o swojej działalności jest bardzo cienka, a art. 63 Kodeksu Etyki Lekarskiej zakazujący reklamy jest „nieostry”. – Pewne granice są ustalone uchwałą NRL, inne powstają np. podczas postępowań w przedmiocie odpowiedzialności zawodowej. Być może coś zmieni w tym zakresie prawo europejskie – dyskusja trwa – mówi”.

Więcej.

Forum dyskusyjne - napisz komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Archiwum