7 października 2021

Spray do nosa nie może obiecywać walki z Covid-19

Brak restrykcyjnych przepisów o reklamie wyrobów medycznych pozwala mamić pacjentów. Lek. Paweł Doczekalski z Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie uważa, że takie reklamy dezinformują i dezorientują pacjentów, szczególnie tych bardziej ufnych, np. osoby starsze.

– Pacjenci pytają, czy warto kupić żel, który według reklamy ma chronić przed zakażeniem Covid-19. Albo już go kupili i dopytują, czy teraz są chronieni przed zakażeniem. Tłumaczę wówczas, że treść reklamy nie ma zwykle wiele wspólnego z rzeczywistością, a obietnice producenta nie są poparte wynikami badań naukowych – mówi Paweł Doczekalski, przyjmujący w poradni podstawowej opieki zdrowotnej.

Źródło.

 

 

Forum dyskusyjne - napisz komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Archiwum