18 marca 2019

W szpitalu ani pacjenci, ani pracownicy nie czują się bezpiecznie

– Personel medyczny nie może obawiać się kar za zgłoszenie zdarzenia niepożądanego. Sprzyjające temu regulacje powinny znaleźć się w projektowanej ustawie o jakości w ochronie zdrowia i bezpieczeństwie pacjenta – uważa RPP Bartłomiej Chmielowiec. Podobne zdanie mają i inni eksperci.

Dla pacjenta najistotniejsze jest to, żeby po zdarzeniu niepożądanym ktoś się nim zaopiekował. Żeby np. szybko przeprowadzić operację naprawczą, rehabilitację, żeby szybko wypłacić zadośćuczynienie. Kwestia karania personelu jest dla niego drugorzędna – przekonywał Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec w czasie panelu „Bezpieczny szpital, bezpieczny pacjent”, zorganizowanego w ramach IV Kongresu Wyzwań Zdrowotnych (Katowice, 7-8 marca 2019 r.).

Więcej.

Forum dyskusyjne - napisz komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Archiwum