System Obsługi List Refundacyjnych (SOLR) uruchomiony został 1 stycznia 2017 roku, w związku z wejściem w życie przepisów znowelizowanej ustawy o refundacji – w zakresie dotyczącym listy leków refundowanych.
SOLR będzie gromadził i przetwarzał dane, które są niezbędne do wydania decyzji dotyczących objęcia refundacją leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. Za pośrednictwem SOLR będzie można składać elektroniczne wnioski o:
objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu,
podwyższenie albo obniżenie ceny,
skrócenie okresu obowiązywania decyzji refundacyjnej.
Jak podkreśla ministerstwo zdrowia, SOLR usprawni proces przyjmowania wniosków. Dzięki temu ocena formalno-prawna dokumentacji będzie szybsza. Prostsza będzie także komunikacja wnioskodawcy z ministrem zdrowia oraz ze stronami opiniodawczo-doradczymi, które biorą udział w rozpatrywaniu wniosków refundacyjnych.
W okresie przejściowym – tj. w roku 2017 – wnioskodawcy będą mogli składać wnioski zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Natomiast od 1 stycznia 2018 r. procedura refundacyjna będzie prowadzona tylko elektronicznie.
Aby skorzystać z systemu SOLR, należy założyć konto w systemie – więcej na temat kont
(źródło komunikat ministerstwa zdrowia)