Nie masz konta? Zarejestruj się
Kontakt z pełnomocnikiem
Bezpośredni kontakt z pełnomocnikiem
tel.: 660 672 133
e-mail: pelnomocnikzdrowia@oilwaw.org.pl
(Pełnomocnik może nie odebrać, ale na pewno oddzwoni. Dla ułatwienia kontaktu prosimy o przesłanie wiadomości SMS)
Kontakt online
Podstawowe informacje dot. wsparcia psychoterapeutycznego można uzyskać pod numerem:
tel.: 22 54 28 390
Magdalena Flaga-Łuczkiewicz, pełnomocnik ds. zdrowia lekarzy i lekarzy dentystów OIL w Warszawie:
– Każdemu z nas zdarzają się w pracy sytuacje, które wytrącają z równowagi, złoszczą, niepokoją lub wpędzają w poczucie bezsilności. Wzbudzone emocje mogą być na tyle żywe, że towarzyszą nam nawet po wyjściu z pracy, zalegają jak osad na dłużej, czasem na wiele tygodni. Frustracja, zaniepokojenie, irytacja, przygnębienie, ciągłe wracanie myślami do tej sytuacji męczy i wypala, nie wpływa dobrze ani na pracę, ani na życie prywatne. Wypalenie zawodowe stopniowo zabiera energię i radość życia, zwiększa ryzyko chorób psychosomatycznych, uzależnień i depresji.
Grupowy trening balintowski, to stosowana od lat w wielu miejscach na świecie metoda pomagająca lekarzom i przedstawicielom innych zawodów „pomocowych” w radzeniu sobie z zawodowym stresem i zapobiegająca wypaleniu zawodowemu. Osoby uczestniczące w spotkaniach grup czują się mniej sfrustrowane, spokojniej reagują w trudnych sytuacjach, przeżywają mniej nieprzyjemnych emocji, łatwiej im się zrelaksować i zachować równowagę między życiem zawodowym i prywatnym, odczuwają satysfakcję z własnej pracy.
Metoda jest jasno określona i daje konkretne rezultaty podnoszące skuteczność i zadowolenie z pracy. Proces leczenia to relacja lekarza z pacjentem. Lekarz ma wiedzę i umiejętności, ale też określone cechy charakteru, sposób reagowania, a poziom jego stresu zależy zarówno od warunków pracy, jak i czynników poza pracą. Pacjent boi się, cierpi i też ma określone cechy charakteru i sposób reagowania oraz pozamedyczne problemy. Lekarz może być zmęczony i sfrustrowany, pacjent może być „trudny”. Te dwie osoby (a razem z nimi wszystkie ich stresy i problemy) spotykają się i nawiązują relację. Od jakości tej relacji zależy samopoczucie zarówno pacjenta, jak i lekarza. Jeśli wszystko przebiega gładko, lekarz odczuwa satysfakcję z pracy, a pacjent otrzymuje optymalną pomoc. Jeśli nie, cierpią obie strony.
Grupa Balinta zajmuje się właśnie sferą kontaktów między lekarzem a pacjentem, pomaga zrozumieć i wyeliminować zakłócenia i trudności, zmniejsza negatywny wpływ codziennego stresu i frustracji, dobrze wpływa na zdrowie obu stron relacji.
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, zgodę na ich użycie, oraz akceptację Polityki Prywatności.