Nie masz konta? Zarejestruj się
1. Jak rejestruje się indywidualną praktykę lekarską? Czy trzeba osobiście w izbie?
Praktykę lekarską rejestruje się w systemie RPWDL - online. Należy założyć konto na stronie EPLOZ, a następnie w rejestrze RPWDL złożyć wniosek o wpis.
2. Czy trzeba mieć profil zaufany?
Tak lub podpis kwalifikowany.
3. Czy najpierw należy się wpisać jako przedsiębiorca w CEDIG, czy w izbie jako praktyka zawodowa?
Najpierw jest rejestracja w CEDIG.
4. Jakie dokumenty są niezbędne do rejestracji praktyki?
Wszystkie informacje dostępne są na stronie Praktyk lekarskich.
5. Czy każde miejsce wykonywania praktyki należy wpisać?
Tak, każde miejsce udzielania świadczeń należy wskazać we wniosku.
6. Jakie są rodzaje praktyki i jakie kody wybrać?
Są trzy rodzaje praktyk lekarskich:
W zależności od tego czy lekarz posiada specjalizację (94,96,99), czy nie (93,95,98) wybiera kod dla indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej lub indywidualnej praktyki lekarskiej.
7. Czy można łączyć różne formy wykonywania praktyki, oznaczone różnymi kodami np. praktyka wykonywana wyłącznie w zakładzie leczniczym i wyłącznie w miejscu wezwania lub w gabinecie własnym i wyłącznie w zakładzie leczniczym?
Tak, wyjątek stanowi praktyka wykonywana w gabinecie własnym lub wynajętym, która umożliwia także udzielanie świadczeń wyłącznie w miejscu wezwania.
9. Co należy wpisać w zakresie świadczeń?
Ważne jest, aby zgodnie z wnioskiem rozdzielić zakres świadczeń na diagnostyczne i lecznicze. Należ wpisać zakres wykonywanych czynności zgodnie z posiadanymi umiejętnościami, zgodnie z posiadaną specjalizacją, a także zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej.
10. Jaką polisę musi mieć lekarz wykonujący indywidualną praktykę lekarską, czy wystarczy polisa dobrowolna?
Należy uzyskać polisę obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej lekarza na sumy gwarancyjne: w odniesieniu do jednego zdarzenia - 75 000 eur i 350 000 eur w odniesieniu do wszystkich zdarzeń.
11. Czy należy zgłaszać w rejestrze każdą zmianę danych objętych wpisem? (zmiana nazwiska, adresu do korespondencji, nowe miejsce udzielania świadczeń, zaprzestanie wykonywania praktyki w danym miejscu, zawieszenie praktyki, dopisanie specjalizacji itp.)
Tak, lekarz wpisany do rejestru jest obowiązany zgłaszać organowi rejestrowemu wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
12. Czy będąc członkiem innej izby, można podjąć praktykę na obszarze działania izby w Warszawie?
Tak, organem rejestrowym dla praktyki lekarskiej jest izba właściwa dla miejsca wykonywania praktyki.
13. Czy jeśli lekarz jest wpisany do rejestru praktyk zawodowych w innej izbie, a na obszarze izby w Warszawie chce udzielać świadczeń w ramach praktyki, to składa wniosek o zmianę, czy o wpis?
Każda izba prowadzi rejestr praktyk zawodowych ograniczony do terytorium jej działania. Zatem, jeśli lekarz chce wykonywać praktykę poza obszarem izby, do której jest wpisany, występuje do kolejnej izby z wnioskiem o wpis.
14. Jak długo czeka się na wpis?
Maksymalny termin ustawowy to 30 dni.
15. Jak lekarz dowiaduje się, że wniosek został zwrócony do uzupełnienia?
Lekarz otrzymuje na adres mailowy (wskazany we wniosku) informację o zwróceniu wniosku do uzupełnienia (e-mail przychodzi z systemu RPWDL). Po zalogowaniu do RPWDL i podpisaniu profilem zaufanym komunikatów zobaczy wezwanie do uzupełnienia braków i zwrócony wniosek.
16. Jak lekarz otrzymuje informację o dokonaniu przez izbę wpisu do rejestru?
Otrzymuje na adres mailowy wskazany we wniosku zaświadczenie o wpisie.
17. Czy i jak należy zgłosić zakończenie wykonywania praktyki lekarskiej?
Lekarz składa wniosek o wykreślenie praktyki z rejestru.
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, zgodę na ich użycie, oraz akceptację Polityki Prywatności.