Wybory zakończone. Sprawdź wyniki!

Logowanie do profilu lekarza

Przez login.gov

Warszawa I Komunikacja w sytuacjach trudnych z pacjentem i jego rodziną

Warszawa I Komunikacja w sytuacjach trudnych z pacjentem i jego rodziną

Zapisz się na szkolenie

Punkty edukacyjne za udział:

5

Rodzaj szkolenia

Stacjonarne

Miejsce:

Szpital MSWiA
ul. Wołoska 137, Warszawa

Godziny:

14:00-20:00

Termin

03.12.2025

Zapisy do dnia

28.11.2025

godz. 15:00

Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności efektywnej i empatycznej komunikacji z pacjentem poprzez naukę aktywnego słuchania, dostosowywania stylu rozmowy do różnych typów pacjentów oraz szybkiego reagowania na ich potrzeby. Uczestnicy poznają techniki radzenia sobie z emocjami i agresją pacjentów, a także metody deeskalacji napięć i rozwiązywania konfliktów.

Szkolenie darmowe

Program szkolenia

  • Aktywne słuchanie i podstawy efektywnej komunikacji. Nauka technik słuchania, zadawania adekwatnych pytań, stosowania parafraz, oraz okazywania autentycznego zrozumienia i szacunku dla pacjenta i jego emocji.
  • Perspektywa pacjenta i umiejętności rozpoznawania oraz dostosowywania sposobu komunikacji do różnych typów pacjentów (np. starszych, dzieci, w stresie, z niepełnosprawnościami).
  • Szybkie i efektywne odpowiadanie na próby kontaktu ze strony pacjenta lub jego bliskich.
  • Radzenie sobie z emocjami i agresją pacjenta: Techniki deeskalacji napięcia i konfliktu, reagowania na krytykę, skargi i zażalenia, oraz zachowania spokoju w sytuacjach stresowych.
  • Asertywność w kontakcie z pacjentem: Nauka stawiania i obrony własnych granic zawodowych i osobistych (asertywne odmawianie, wyrażanie opinii) bez wchodzenia w konflikt czy uległość.
  • Metody komunikacji zmniejszające napięcie i agresję.

 

Wykładowca

Dr n. społ. Antonina Doroszewska – adiunkt w Studium Komunikacji Medycznej WUM. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć i szkoleń dla studentów kierunków medycznych oraz pracowników ochrony zdrowia. Autorka programów nauczania z komunikacji dla studentów kierunków medycznego, materiałów do różnej formy zajęć z komunikacji (wykłady, w tym e-learningowe, ćwiczenia wykorzystujące metody aktywizujące studentów, symulacje, w tym z udziałem symulowanych pacjentów). Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla nauczycieli z zakresu metodyki nauczania oraz metod kształcenia kompetencji komunikacyjnych. Autorka i współautorka artykułów oraz rozdziałów dotyczących komunikacji medycznej – zarówno w praktyce medycznej oraz w kształceniu medycznym. Redaktorka monografii naukowych poświęconych komunikacji medycznej. Ukończyła liczne szkolenia w zakresie dydaktyki medycznej, w tym rozwijania kompetencji komunikacyjnych. Współorganizatorka konferencji „Komunikacja w medycynie” organizowanych na WUM w latach 2016 – 2021. Organizatorka I Ogólnopolskiej Konferencji dla Symulowanych Pacjentów, która odbyła się 5 października 2024 r. Popularyzatorka znaczenia właściwej komunikacji w kontakcie pracowników ochrony zdrowia z pacjentami i w zespołach terapeutycznych.

 

 

Rejestracja na szkolenie bezpłatne

Wyłącznie lekarze zarejestrowani na stronie OIL w Warszawie mają dostęp do zawartości tego formularza.

załatw sprawę

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, zgodę na ich użycie, oraz akceptację Polityki Prywatności.