Akcja "Noworoczna Aktualizacja"

Lekarzu, w styczniu 2025 r. koniecznie zaktualizuj swoje dane!

Logowanie do profilu lekarza

Przez login.gov

Zmiana danych w okręgowym rejestrze lekarzy i lekarzy dentystów

Podstawa prawna

  • Ustawa z dn. 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2024 r. poz. 1287 ze zm.)
  • Ustawa z dn. 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz. U. z 2021 r. poz. 1342, z 2023 r. poz. 1234 ze zm.)
  • Ustawa z dn. 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2780 ze zm.)
  • Ustawa z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922, z 2018 r. poz. 138, 723).
  • Uchwała Nr 1/17/VII Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 13 stycznia 2017 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty oraz prowadzenia rejestru lekarzy i lekarzy dentystów (Biuletyn NRL z 2022 r.)

Opis procedury

Zgodnie z art. 49 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1342) lekarz jest obowiązany przekazać do okręgowej izby lekarskiej dokumenty lub informacje potwierdzające dane wymienione w art. 49 ust. 5 pkt 1-10, 15-32, 34-37 i 39-41.

Lekarz, lekarz dentysta jest obowiązany w terminie 30 dni do zawiadomienia okręgowej izby lekarskiej, której jest członkiem, o zmianie danych, o których mowa w ust. 5 pkt 2, 10, 12, 16, 22–31 i 34–37 tj.:

  • imię i nazwisko,
  • obywatelstwo,
  • posiadanie prawa wykonywania zawodu w innym państwie,
  • rodzaj i stopień posiadanej specjalizacji, tytuł specjalisty (wraz z datą ich uzyskania oraz nazwą jednostki organizacyjnej prowadzącej specjalizację),
  • rodzaj umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych (wraz z datą uzyskania świadectwa potwierdzającego tę umiejętność),
  • rodzaj uzyskania stopnia naukowego (wraz z datą uzyskania stopnia i nazwą jednostki nadającej stopień),
  • rodzaj uzyskania tytułu naukowego (wraz z datą uzyskania tytułu i nazwą organu nadającego tytuł),
  • potwierdzenie dopełnienia obowiązku doskonalenia zawodowego oraz liczby uzyskanych punktów edukacyjnych,
  • nazwa, adres miejsca zatrudnienia, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, numer statystycznego REGON oraz data zatrudnienia, stanowiska (u każdego kolejnego pracodawcy, poczynając od daty rozpoczęcia wykonywania zawodu lekarza) – aktualizacji tych danych można dokonać elektronicznie poprzez e-Izbę lub poprzez złożenie oświadczenia, które wypełnione i podpisane należy wysłać na adres: rejestr@oilwaw.org.pl 

Zaktualizuj dane w e-Izbie

 

  • informacje o prowadzeniu indywidualnej praktyki lekarskiej, indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej lub udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach grupowej praktyki lekarskiej i numer wpisu do właściwego rejestru praktyk lekarskich,
  • informacje o wykonywaniu zawodu lekarza w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej,
  • data rozpoczęcia ostatniej przerwy w wykonywaniu zawodu lekarza na terytorium RP,
  • informacje o zaprzestaniu wykonywania zawodu lekarza na czas nieokreślony na terytorium RP,
  • informacje o podjęciu wykonywania zawodu lekarza na terytorium RP,
  • informacje o emeryturze lub rencie (wraz z datą przyznania i nazwą organu wydającego decyzję),
  • adres miejsca zamieszkania, numer telefonu i adres poczty elektronicznej oraz adres do korespondencji – aktualizacji tych danych można dokonać elektronicznie poprzez e-Izbę lub poprzez złożenie oświadczenia, które wypełnione i podpisane należy wysłać na adres: rejestr@oilwaw.org.pl

Zaktualizuj dane w e-Izbie

Lekarz, lekarz dentysta jest ponadto zobowiązany do zawiadomienia OIL w terminie do 30 dni o utracie dokumentu „Prawo wykonywania zawodu lekarza”, Prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty”.

Dokumenty wymagane w oryginale należy złożyć osobiście w Biurze Obsługi Lekarza – stanowisko nr 3 (parter) uprzednio rezerwując termin wizyty poprzez formularz dostępny na stronie komisji. Niezbędne formularze oraz oświadczenia zamieszczone zostały na stronie komisji w bocznej zakładce: Procedury i formularze.

Zarezerwuj wizytę w Komisji ds. Rejestracji i PWZ

Wymagane dokumenty

  1. Dokument lub oświadczenie złożone przez lekarza/lekarza dentystę.
  2. Informacja o zmianie danych z systemu PESEL uzyskana z Centralnego Rejestru Lekarzy.
  3. Zarządzenie przewodniczącego okręgowej rady lekarskiej o terminie rozpoczęcia i zakończenia zawieszenia w prawie wykonywania zawodu.
  4. Uchwała okręgowej rady lekarskiej o zawieszeniu prawa wykonywania zawodu.
  5. Akt zgonu.

Formularze
Oświadczenie dotyczące zmiany adresu

Opłaty
Bezpłatne

Jednostka odpowiedzialna
Komisja Rejestracji i PWZ

Miejsce załatwienia sprawy
Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie

Termin odpowiedzi
Bezzwłocznie

Tryb odwoławczy
Brak

Uwagi

Dotyczy zmiany danych lekarza/lekarza dentysty objętych okręgowym rejestrem lekarzy.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, zgodę na ich użycie, oraz akceptację Polityki Prywatności.