Jak złożyć skargę?
Skargę składa się na piśmie, drogą pocztową lub bezpośrednio w recepcji OIL.
Rzecznik nie prowadzi korespondencji za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP ani w drodze mailowej. Pisma obejmujące wnioski i oświadczenia stron postępowania w przedmiocie odpowiedzialności zawodowej lekarzy wniesione w postaci elektronicznej nie wywołują skutków prawnych i pozostają bez biegu;
Skarga musi zawierać:
- imię, nazwisko, adres korespondencyjny skarżącego/pokrzywdzonego,
- imię, nazwisko, pacjenta,
- datę i miejsca zdarzenia (nazwy i adresy placówek medycznych),
- opis zdarzenia, z jasno sprecyzowanym zarzutem wobec lekarzy/lekarza (ew. imię i nazwisko),
- podpis składającego skargę,
- ewentualnie dołączone do skargi posiadane dokumenty np. (karty informacyjne, zdjęcia, zaświadczenia itp. – załączniki ponumerowane).
Skarga powinna również zawierać nr PESEL pacjenta. Numer jest niezbędny do uzyskania dokumentacji medycznej w toku prowadzonego przez rzecznika postępowania.
PRZEDAWNIENIE – Zgodnie z art. 64 cytowanej ustawy Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej nie może wszcząć postępowania wyjaśniającego w przedmiocie odpowiedzialności zawodowej jeśli od chwili popełnienia czynu upłynęły 3 lata.
Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej:
- nie ingeruje w trwające procesy diagnostyczno-lecznicze,
- nie rozpatruje roszczeń cywilnoprawnych (odszkodowania, zadośćuczynienia),
- nie rozpatruje skarg złożonych na opinie biegłych powołanych w ramach postępowań prowadzonych przez inne organy procesowe,
- nie rozpatruje skarg na decyzje wydawane przez organy rentowe, Komisje ds. Orzekania o Niepełnosprawności, lekarzy orzeczników ZUS,
- nie rozpatruje skarg związanych z kontraktowaniem usług w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia i realizacji świadczeń medycznych w aspekcie NFZ.