Komisja ds. Rejestracji i Prawa Wykonywania Zawodu

Kontakt

Biuro Obsługi Lekarza – stanowisko nr 3, parter
tel. (22) 54-28-314
faks (22) 54-28-315
p.rejestracja@oilwaw.org.pl

Godziny pracy

poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek
8.45 – 15.45

w okresie wakacyjnym (lipiec- sierpień)

środa do 15.45

Pracownicy

Kierownik: Sylwia Jaworska

  • Dominika Siporska
  • Ewa Skoneczna
  • Artur Obzejta
  • Jolanta Otulak

centralny-rejestr-lekarzy

Zadania Komisji:
  • postępowanie w sprawie przyznawania prawa wykonywania zawodu w celu odbycia stażu podyplomowego lekarza lub lekarza dentysty, przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza lub lekarza dentysty, uznawania kwalifikacji formalnych lekarzy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, a także przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza lub lekarza dentysty lekarzowi cudzoziemcowi w celu odbycia stażu, przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza lub lekarza dentysty lekarzowi cudzoziemcowi, odmowy przyznania prawa wykonywania zawodu lub utraty prawa wykonywania zawodu,
  • prowadzenie okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów, a także inne zadania związane z uprawnieniami do wykonywania zawodu, oraz wykonywanie innych zadań dotyczących wykonywania zawodu określone odrębnymi przepisami,
  • prowadzenie rejestru lekarzy będących obywatelami państw członkowskich UE okazjonalnie i tymczasowo wykonujących zawód na terytorium RP,
  • prowadzenie ewidencji lekarzy tymczasowo i okazjonalnie wykonujących zawód w celu udzielania świadczeń zdrowotnych członkom kadry narodowej biorącym udział w wydarzeniach sportowych rangi międzynarodowej,
  • inne zadania określone uchwałą nr 1/17/VII Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 13 stycznia 2017 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach przyznania prawa wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty oraz prowadzenia rejestru lekarzy i lekarzy dentystów, w tym również zadania Komisji określone w § 29 ust. 2 uchwały nr 1/17/VII Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 13 stycznia 2017 r.
  • wydawanie zaświadczeń na podstawie przepisów Unii Europejskiej o uznawanych kwalifikacjach zawodowych lekarzy i lekarzy dentystów – członków Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie,
  • wnioskowanie o wpis na listę rekomendowanych kandydatów na lekarzy sądowych przez Okręgową Radę Lekarską w Warszawie,
  • wnioskowanie o wydanie zaświadczenia lekarzom o posiadaniu przez nich prawa do udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej,
  • przekazywanie, w trybie ostrzeżenia w Systemie Wymiany Informacji na Rynku Wewnętrznym (system IMI), organom innych państw członkowskich Unii Europejskiej informacji o lekarzu lub lekarzu dentyście, wobec którego zostały nałożone ograniczenia w wykonywaniu zawodu albo zakaz wykonywania zawodu na stałe albo na czas określony (art. 113a ust. 1 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz. U. z 2018 r. poz. 168 j.t.)) – ALERT IMI,
  • potwierdzenie tożsamości lekarzy i lekarzy dentystów oraz uwierzytelnienie uprawnień członków Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie oraz absolwentów Uniwersytetu Medycznego w Warszawie w Systemie Monitorowania Kształcenia (SMK),
  • inne, wynikające z uchwał Okręgowego Zjazdu Lekarzy, Naczelnej Rady Lekarskiej i Okręgowej Rady Lekarskiej w Warszawie.

 

W związku z podjęciem uchwały 22/R-VIII/18 ORL w Warszawie z dn. 8.06.2018 r. powołano Przewodniczącego i Komisję ds. Rejestracji i PWZ Okręgowej Rady Lekarskiej na okres VIII kadencji (2018 – 2022) w następującym składzie:

 

Skład Członkowski
  • kol. Piotr Winciunas
    Przewodniczący Komisji
  • kol. Tomasz Imiela
    Wiceprzewodniczący Komisji
  • kol. Dariusz Paluszek
    Wiceprzewodniczący Komisji
  • kol. Łukasz Michalczyk
    Sekretarz Komisji
  • kol. Joanna Grabska
    Członek Prezydium
  • kol. Wanda Gajzlerska
    Członek Komisji
  • kol. Michał Grądzki
    Członek Komisji
  • kol. Piotr Kuchta
    Członek Komisji
  • kol. Grzegorz Kwitkiewicz
    Członek Komisji
  • kol. Rafał Machowicz
    Członek Komisji

OSTATNIA AKTUALIZACJA 16.07.2019 R.; KJ