Wskazówki i dokumenty niezbędne do rejestracji on-line
UWAGA!
Wnioski o wpis/zmianę wpisu/skreślenie wpisu w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą można złożyć wyłącznie on-line z wykorzystaniem elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego e-PUAP.
Wskazówki i dokumenty niezbędne do rejestracji online:
- Składanie wniosku w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą:
- Dokumenty niezbędne do rejestracji praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym,
- Dokumenty niezbędne do rejestracji grupowej praktyki lekarskiej,
- Dokumenty niezbędne do rejestracji praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania,
- Dokumenty niezbędne do rejestracji praktyki lekarskiej w gabinecie lekarsko – dentystycznym.
- Wprowadzanie zmian w istniejącej księdze rejestrowej:
- Dokumenty niezbędne do zmiany danych w istniejącym wpisie praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym,
- Dokumenty niezbędne do zmiany danych w istniejącym wpisie grupowej praktyki lekarskiej,
- Dokumenty niezbędne do zmiany danych w istniejącym wpisie praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania,
- Dokumenty niezbędne do zmiany danych w istniejącym wpisie praktyki lekarskiej w gabinecie lekarsko – dentystycznym.
- Zakładanie konta w serwisie ePUAP.
Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL).
I tam zarejestruj do aplikacji: PRAKTYKI ZAWODOWE (jeśli nie masz konta użytkownika) lub zaloguj (jeśli masz już konto użytkownika) .
Aby skorzystać z systemu Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą użytkownik musi posiadać konto użytkownika w Rejestrze i zalogować się. Nie ma to nic wspólnego z rejestracją i logowaniem na stronie Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie. RPWDL jest serwisem odrębnym i całkowicie zewnętrznym w stosunku do strony internetowej OIL w Warszawie.
Założenie konta w systemie daje możliwość tworzenia wniosków:
- o wpis praktyki lekarskiej do rejestru
- o nadanie uprawnień do księgi rejestrowej
- o wpis zmian w rejestrze
- o zawieszenie praktyki lekarskiej w rejestrze
- o wykreślenie praktyki lekarskiej z rejestru
Instrukcja rejestracji/aktualizacji praktyki lekarskiej w systemie RPWDL:
- lekarz który po raz pierwszy rejestruje praktykę – po zalogowaniu do portalu RPWDL wybiera z menu (lewy górny róg) zakładkę „nowy wniosek praktyka lekarska” a następnie „utwórz wniosek o rejestrację indywidualnej praktyki”.
- lekarz, który ma już zarejestrowaną praktykę (posiada założoną Księgę Rejestrową) i chce dokonać aktualizacji swojej księgi, musi jednorazowo uzyskać uprawnienia do księgi, które nadaje Izba Lekarska. W tym celu po zalogowaniu się do portalu RPWDL szukają Państwo polecenia – „wniosek o nadanie uprawnień”, który wymaga podpisu profilem zaufanym. Izba Lekarska weryfikuje wniosek i nadaje uprawnienia – o czym dowiecie się Państwo z automatycznego komunikatu, który uzyskacie na maila.
- po otrzymaniu komunikatu należy ponownie zalogować się w portalu RPWDL, wybrać z menu (lewy górny róg) zakładkę „utwórz wniosek praktyka lekarska” a następnie „wniosek o zmiany” (prawy dolny róg) i zaktualizować swoją księgę (dodać nowe miejsca działalności, wykreślić nieaktualne dane, zawiesić praktykę itp.)
- w celu wykreślenia praktyki lekarskiej z rejestru RPWDL należy wypełnić wniosek o wykreślenie praktyki – wybrać z menu (lewy górny róg) zakładkę „utwórz wniosek praktyka lekarska” a następnie „wniosek o skreślenie” (prawy dolny róg).
- do wniosku należy dołączyć wymagane dla wybranego rodzaju praktyki załączniki w formie scanu, zdjęcia lub screenu dokumentu.
Rachunek bankowy dla opłat rejestracyjnych praktyk lekarskich: Bank Pekao 17 1240 6247 1111 0000 4979 3765.
Opłaty:
- za wpis do rejestru – 109 zł;
- za zmianę wpisu w rejestrze – 54,50 zł każda zmiana (UWAGA! w jednym wniosku można dokonać dowolnej liczby zmian, a opłata za wniosek jest jedna).
OSTATNIA AKTUALIZACJA 4.02.2021 R.; KJ