24 marca 2015

Wskazówki i dokumenty niezbędne do rejestracji on-line

Okręgowa Rada Lekarska w Warszawie podjęła uchwałę w sprawie rozliczania opłat za wpis do RPWDL w ramach składki członkowskiej. Powyższą uchwałę podjęto na podstawie art. 25 pkt 4, w zw. z art. 5 pkt 23 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz.U. z 2021 r., poz. 1342 t.j.) oraz art. 101 i art. 105 ust. 1 pkt 1, ust. 2 i ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2023 r. poz. 991).

Zgodnie z uchwałą, lekarze i lekarze dentyści, którzy zamierzają wykonywać lub wykonują zawód w ramach działalności leczniczej, mogą od 24 kwietnia 2024 r. skorzystać z opcji rozliczenia opłat za wpis, lub zmianę w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą w ramach miesięcznej składki członkowskiej. Aby to zrobić, należy wcześniej złożyć poniższe oświadczenie:

 

Oświadczenie na rzecz wpisu do RPWDL dla członków OIL w Warszawie 

 

WAŻNE!

Wnioski o wpis/zmianę wpisu/skreślenie wpisu w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą można złożyć wyłącznie on-line z wykorzystaniem elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego e-PUAP.

 

RPWDL

Przejdź na stronę: Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL).

  • wybierz opcję: Zaloguj się (logowanie następuje przez Elektroniczną Platformę Logowania Ochrony Zdrowia (e-PLOZ) przy użyciu loginu i hasła np. do SMK lub przez login.gov.pl (e-PUAP)). Instrukcja logowania:

 

 

  • Lekarz, który składa wniosek o wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą po zalogowaniu się do systemu RPWDL do aplikacji: Praktyki Zawodowe wybiera z menu (lewy górny róg) zakładkę: „utwórz wniosek praktyka lekarska” a następnie ”wniosek o rejestrację indywidualnej/grupowej praktyki lekarskiej”.

 

  • Lekarz, który ma już zarejestrowaną praktykę (posiada założoną Księgę Rejestrową w RPWDL) i chce dokonać aktualizacji swojej księgi a nie ma nadanych uprawnień powinien je uzyskać jednorazowo. W tym celu należy wybrać z menu (lewy górny róg)  zakładkę „utwórz wniosek praktyka lekarska” a następnie wypełnić i wysłać do organu rejestrowego (Izba Lekarska) „wniosek o nadanie uprawnień do księgi rejestrowej”. Wniosek wymaga podpisu profilem zaufanym. Po wysłaniu  i zweryfikowaniu wniosku przez Izbę Lekarską lekarz otrzymuje na swój adres e-mail automatyczny komunikat z systemu RPWDL o nadaniu uprawnień.

 

  • Po otrzymaniu komunikatu o nadaniu uprawnień do księgi należy ponownie  zalogować się  w systemie RPWDL, wybrać z menu  (lewy górny róg) zakładkę „utwórz wniosek praktyka lekarska” a następnie „wniosek o zmianę” (prawy dolny róg) i zaktualizować swoją księgę (dodać nowe miejsca działalności, wykreślić nieaktualne dane, zawiesić praktykę itp.) W celu  wykreślenia praktyki lekarskiej z rejestru RPWDL należy wypełnić wniosek o wykreślenie praktyki – wybrać z menu  (lewy górny róg) zakładkę „utwórz wniosek praktyka lekarska” a następnie „wniosek o skreślenie” (prawy dolny róg).

 

  • Do wniosku należy dołączyć wymagane dla wybranego rodzaju praktyki załączniki w formie scanu, zdjęcia lub screenu dokumentu, których wykaz znajdziecie Państwo poniżej.

 

 

Konto w serwisie ePUAP

Założenie konta w systemie daje możliwość tworzenia wniosków:

    • o wpis praktyki lekarskiej do rejestru,
    • o nadanie uprawnień do księgi rejestrowej,
    • o wpis zmian w rejestrze,
    • o zawieszenie praktyki lekarskiej w rejestrze,
    • o wykreślenie praktyki lekarskiej z rejestr.

 

Rachunek bankowy

Rachunek bankowy dla opłat rejestracyjnych praktyk lekarskich:

Bank Pekao 17 1240 6247 1111 0000 4979 3765

 

wysokość opłat obowiązuje od 1 lutego 2024 r. 

 

OSTATNIA AKTUALIZACJA 1.02.2023 R., MN