Wskazówki i dokumenty niezbędne do rejestracji on-line
Okręgowa Rada Lekarska w Warszawie podjęła uchwałę w sprawie rozliczania opłat za wpis do RPWDL w ramach składki członkowskiej. Powyższą uchwałę podjęto na podstawie art. 25 pkt 4, w zw. z art. 5 pkt 23 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz.U. z 2021 r., poz. 1342 t.j.) oraz art. 101 i art. 105 ust. 1 pkt 1, ust. 2 i ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2023 r. poz. 991).
Zgodnie z uchwałą, lekarze i lekarze dentyści, którzy zamierzają wykonywać lub wykonują zawód w ramach działalności leczniczej, mogą od 24 kwietnia 2024 r. skorzystać z opcji rozliczenia opłat za wpis, lub zmianę w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą w ramach miesięcznej składki członkowskiej. Aby to zrobić, należy do składanego wniosku o wpis lub zmianę dołączyć poniższe oświadczenie:
Oświadczenie na rzecz wpisu do RPWDL dla członków OIL w Warszawie
WAŻNE!
Wnioski o wpis/zmianę wpisu/skreślenie wpisu w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą można złożyć wyłącznie on-line z wykorzystaniem elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego e-PUAP.
RPWDL
Przejdź na stronę: Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL).
- wybierz opcję: Zaloguj się (logowanie następuje przez Elektroniczną Platformę Logowania Ochrony Zdrowia (e-PLOZ) przy użyciu loginu i hasła np. do SMK lub przez login.gov.pl (e-PUAP)). Instrukcja logowania:
- Lekarz, który składa wniosek o wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą po zalogowaniu się do systemu RPWDL do aplikacji: Praktyki Zawodowe wybiera z menu (lewy górny róg) zakładkę: „utwórz wniosek praktyka lekarska” a następnie ”wniosek o rejestrację indywidualnej/grupowej praktyki lekarskiej”.
- Lekarz, który ma już zarejestrowaną praktykę (posiada założoną Księgę Rejestrową w RPWDL) i chce dokonać aktualizacji swojej księgi a nie ma nadanych uprawnień powinien je uzyskać jednorazowo. W tym celu należy wybrać z menu (lewy górny róg) zakładkę „utwórz wniosek praktyka lekarska” a następnie wypełnić i wysłać do organu rejestrowego (Izba Lekarska) „wniosek o nadanie uprawnień do księgi rejestrowej”. Wniosek wymaga podpisu profilem zaufanym. Po wysłaniu i zweryfikowaniu wniosku przez Izbę Lekarską lekarz otrzymuje na swój adres e-mail automatyczny komunikat z systemu RPWDL o nadaniu uprawnień.
- Po otrzymaniu komunikatu o nadaniu uprawnień do księgi należy ponownie zalogować się w systemie RPWDL, wybrać z menu (lewy górny róg) zakładkę „utwórz wniosek praktyka lekarska” a następnie „wniosek o zmianę” (prawy dolny róg) i zaktualizować swoją księgę (dodać nowe miejsca działalności, wykreślić nieaktualne dane, zawiesić praktykę itp.) W celu wykreślenia praktyki lekarskiej z rejestru RPWDL należy wypełnić wniosek o wykreślenie praktyki – wybrać z menu (lewy górny róg) zakładkę „utwórz wniosek praktyka lekarska” a następnie „wniosek o skreślenie” (prawy dolny róg).
- Do wniosku należy dołączyć wymagane dla wybranego rodzaju praktyki załączniki w formie scanu, zdjęcia lub screenu dokumentu, których wykaz znajdziecie Państwo poniżej.
Wskazówki i dokumenty niezbędne do rejestracji online
- Składanie wniosku w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą:
- Dokumenty niezbędne do rejestracji praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym,
- Dokumenty niezbędne do rejestracji grupowej praktyki lekarskiej,
- Dokumenty niezbędne do rejestracji praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania,
- Dokumenty niezbędne do rejestracji praktyki lekarskiej w gabinecie lekarsko – dentystycznym.
- Wprowadzanie zmian w istniejącej księdze rejestrowej:
- Dokumenty niezbędne do zmiany danych w istniejącym wpisie praktyki lekarskiej wyłącznie w zakładzie leczniczym,
- Dokumenty niezbędne do zmiany danych w istniejącym wpisie grupowej praktyki lekarskiej,
- Dokumenty niezbędne do zmiany danych w istniejącym wpisie praktyki lekarskiej wyłącznie w miejscu wezwania,
- Dokumenty niezbędne do zmiany danych w istniejącym wpisie praktyki lekarskiej w gabinecie lekarsko – dentystycznym.
- Zakładanie konta w serwisie ePUAP.
Konto w serwisie ePUAP
Założenie konta w systemie daje możliwość tworzenia wniosków:
-
- o wpis praktyki lekarskiej do rejestru,
- o nadanie uprawnień do księgi rejestrowej,
- o wpis zmian w rejestrze,
- o zawieszenie praktyki lekarskiej w rejestrze,
- o wykreślenie praktyki lekarskiej z rejestr.
Rachunek bankowy
Rachunek bankowy dla opłat rejestracyjnych praktyk lekarskich:
Bank Pekao 17 1240 6247 1111 0000 4979 3765
* wysokość opłat obowiązuje od 1 lutego 2024 r.
OSTATNIA AKTUALIZACJA 1.02.2023 R., MN