Największa w Polsce Sieć Klinik Psychologiczno-Psychiatrycznych PsychoMedic.pl zaprasza na bezpłatne szkolenie online dla lekarzy “Interwencja kryzysowa i farmakoterapia dla osób dotkniętych wojną”, które odbędzie się 11 marca 2022 r. (piątek) w godz. 18:00 – 20:20.
Szkolenie jest skierowane do psychiatrów, lekarzy POZ oraz lekarzy innych specjalności – którzy chcą lepiej zrozumieć, co z punktu widzenia psychopatologii dzieje się z osobami dotkniętymi sytuacją w Ukrainie, jak postępować z tymi pacjentami i jak oceniać skuteczność wdrożonych oddziaływań.
Swoją fachową wiedzą podzielą się z Państwem: wybitna specjalistka psychiatrii oraz psychoterapeutka doświadczona m.in. w pracy z osobami doświadczającymi stresu bojowego.
Podczas webinarium skupimy się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak:
- jak postępować z pacjentem bezpośrednio po doświadczeniu traumatycznym – podstawy interwencji kryzysowej dla osób dotkniętych kryzysem wojny;
- interwencje psychologiczne i schematy postępowania w pierwszym kontakcie z osobą dotkniętą kryzysem wojny,
- ostra reakcja na stres a PTSD – co może zrobić psychiatra, aby u jego pacjenta z ASR nie rozwinął się zespół stresu pourazowego?,
- interwencja farmakologiczna u pacjenta dotkniętego kryzysem wojny – jakie leki (substancje czynne) są zalecane, a jakich lepiej unikać,
- leczenie doraźne vs. długoterminowe u osób z doświadczeniem traumy;
- do jakiej formy pomocy psychologicznej/psychoterapeutycznej skierować Pacjenta dotkniętego traumą wojenną?
- regulacja emocji i snu/rytmu okołodobowego: jak prowadzić psychoedukację dla Pacjentów i jakie formy samodzielnej pracy można im zalecić przed kontaktem z psychologiem?
Istotną częścią spotkania będzie sesja Q&A, w trakcie której wszyscy uczestnicy będą mogli uzyskać odpowiedzi na swoje indywidualne pytania i wątpliwości.
Uczestnicy uzyskają dostęp do nagrania spotkania na okres 90 dni oraz certyfikaty uczestnictwa.
Rejestracja:
https://psychomedic.clickmeeting.com/interwencja-kryzysowa-i-farmakoterapia-dla-osob-dotknietych-wojna/register