6 listopada 2015

NFZ pyta pacjentów o satysfakcję z opieki POZ

Narodowy Fundusz Zdrowia udostępnił na swoich stronach oraz w siedzibach swoich oddziałów ankietę wyłącznie dla pacjentów, która ma sprawdzić poziom ich satysfakcji z opieki w podstawowej opiece zdrowotnej. Będzie ona dostępna przez najbliższe trzy tygodnie.

Składa się z 22 pytań. Wśród nich znajdują się na przykład takie:

  • co jest dla Pani/Pana najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń? (uprzejmość i życzliwość osób zatrudnionych w rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez pracowników rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny, warunki lokalowe itp.);
  • czy w sposób zrozumiały udzielano Pani/Panu informacji o stanie zdrowia/ trybie i sposobie leczenia?
  • proszę ocenić dostępność do rejestracji telefonicznej – łatwość dodzwonienia się (w skali od 1 do 5).

Prezes NFZ tłumaczył na konferencji prasowej, że analiza tak pozyskanych danych ma umożliwić opracowanie rozwiązań, które usprawnią organizację udzielania świadczeń. Niewykluczone zatem, że praktyki lekarzy POZ otrzymają konkretne zalecenia od NFZ.

A skąd Fundusz będzie wiedział, któremu świadczeniodawcy przekazać konkretne zalecenia? W ankiecie jest możliwość (nieobowiązkowa) podania danych świadczeniodawcy, z którego pomocy korzystał pacjent-respondent.

Dlaczego wybrano POZ? Według Funduszu dlatego, że tam najczęściej trafiają pacjenci.

Prezes dodał, że w przyszłości opinia pacjentów dotycząca opieki i usług może stać się jednym z kryteriów, przy określaniu tzw. wskaźnika korygującego, umożliwiającego dodatkowe finansowanie.

Ankieta jest anonimowa i dobrowolna; jest przeznaczona dla pacjentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystali ze świadczeń POZ (z wyłączeniem nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej).

Justyna Wojteczek

Tagi: , ,

Forum dyskusyjne - napisz komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Archiwum

Wszystkie kategorie