Informacje w sprawie leków 75+
Zgodnie z treścią zarządzenia Nr 114/2016/DGL Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 16 listopada 2016 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie trybu i sposobu postępowania dotyczącego nadawania osobom uprawnionym unikalnych numerów identyfikujących recepty przekazanie wniosku o utrzymanie uprawnienia do pobierania numerów recept przez lekarzy, którzy nie rozwiązali umów upoważniających do wystawiania recept na leki refundowane przed 31 grudnia 2016 r., może nastąpić w terminie 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia umowy upoważniającej tj. do 30 czerwca 2017 r.
Przypominamy, że 1 stycznia 2017 r. wygasną umowy upoważniające do wystawiania recept na leki refundowane. Osoby dotychczas uprawnione obecnie na podstawie zawartych z NFZ umów upoważniających do wystawiania recept na leki refundowane, które po dniu 1 stycznia 2017 r. chcą mieć dostęp do pobierania numerów recept refundowanych, powinny przekazać do oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, wniosek o utrzymanie uprawnienia do pobierania.
Zarządzenie prezesa NFZ przedłuża termin na złożenie tego wniosku do 30 czerwca 2017 r. (komunikat NIL)