18 grudnia 2017

Wycieczka do Pułtuska

Z działalności komisji ds. lekarzy emerytów i rencistów

Grupa lekarzy emerytów i rencistów odwiedziła w październiku Pułtusk. Przewodnik opowiadał o historii miasta, architekturze i mieszkańcach. Dowiedzieliśmy się m.in., że rynek w Pułtusku należy do najdłuższych w Europie. Wzruszającym akcentem jest mały pomnik Krzysztofa Klenczona, rodowitego pułtuszczanina. Odwiedziliśmy bazylikę kolegiacką pod wezwaniem zwiastowania NMP. Świątynia wybudowana została w XV w., obecnie – po pełnej renowacji dzięki funduszom europejskim – przywrócono jej dawny blask. W bazylice zachwyciło nas fantastyczne sklepienie złożone z kilkuset bukietów kwiatowych oraz popiersi i rozetek. Zobaczyliśmy też m.in. pozostałości po średniowiecznych murach obronnych oraz dzielnicy żydowskiej, na terenie której stoi pomnik upamiętniający historię. Po powrocie do zamku ochotnicy wdrapali się na wieżę widokową, z której roztacza się wspaniała panorama miasta. Obiad zjedliśmy w jednej z zamkowych restauracji. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Serocku, by podziwiać architekturę tamtejszego zabytkowego kościoła. Z tarasu kościelnego rozciągał się doskonały widok na połączenie Bugu z Narwią. W  Warszawie byliśmy o zmroku, pełni wrażeń. 

Włodzimierz Cerański

Forum dyskusyjne - napisz komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.